PROIECT: ”Centru Integrat de Servicii Comunitare Rebricea”
A3 ”Oferirea de servicii de educație remedială pentru 125 de copii din familii defavorizate din satele comunei Rebricea”
A3.1 ”Furnizarea de servicii de suport educațional pentru 125 de elevi din învățământul primar și gimnazial provenind din familii defavorizate și care au carențe
educaționale”.
DESCRIERE PROIECT INTEGRAT:
Titlul proiectului a fost ”Centrul Integrat de Servicii Comunitare Rebricea” și a fost cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020. Cod proiect: 139981.
Obiectiv general:
- Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie sau excluziune socială din comunitatea Rebricea prin operaționalizarea unui complex de servicii comunitare integrate.
Parteneri:
Solicitant / Partener |
Denumire Solicitant / Partener |
Solicitant | U.A.T. Comuna Rebricea |
Partener 1 | Asociația ”Iubire și Încredere” |
Partener 2 | Școala Gimnazială Nr. 1 sat Draxeni |
Activitățile proiectului:
- Licențierea Centrului Integrat de Servicii Comunitare (CISC) Rebricea:
A1.1 Pregătirea logistică a CISC Rebricea pentru licențiere;
A1.2 Pregătirea și înaintarea documentației pentru obținerea licenței ca
serviciu social pentru CISC Rebricea;
- Furnizarea de servicii sociale de sprijin pentru 251 de persoane în risc de sărăcie și excluziune socială din cele 9 sate ale comunei Rebricea, județul Vaslui:
A2.1 Identificarea beneficiarilor;
A2.2 Furnizarea de servicii de asistență socială în cadrul CISC Rebricea;
- Oferirea de servicii de educație remedială pentru 125 de copii din familii
defavorizate din satele comunei Rebricea:
A3.1 Furnizarea de servicii de suport educațional pentru 125 de elevi din
învățământul primar și gimnazial provenind din familii defavorizate și
care au carențe educaționale;
- Implementarea de servicii educaționale nonformale de dezvoltare personală (de tip Școală după școală) pentru 125 de copii din învățământul primar și gimnazial din comuna Rebricea:
A4.1 Implementarea de servicii educaționale nonformale de dezvoltare
personală (de tip Școala după școală) pentru 125 de copii din
învățământul primar și gimnazial din comuna Rebricea;
- Oferirea de servicii de consiliere în carieră pentru 126 adulți:
A5.1 Furnizarea de servicii de orientare în carieră pentru 126 de persoane în
risc de sărăcie și excluziune socială;
- Oferirea de cursuri de calificare pentru 63 de persoane în risc de sărăcie și excluziune socială din comuna Rebricea:
A6.1 Oferirea de cursuri de calificare pentru 63 de persoane în risc de
sărăcie și excluziune socială din comuna Rebricea;
- Managementul proiectului:
A7.1 Managementul proiectului;
A7.2 Informare şi publicitate.
Obiective specifice ale proiectului:
- Reducerea vulnerabilităților asociate cu riscurile privind sărăcia și excluziunea socială pentru 251 persoane din cele 9 sate ale comunei Rebricea, județul Vaslui, în perioada de implementare a proiectului, în cadrul Centrul Integrat de Servicii Comunitare – CISC Rebricea;
- Facilitarea accesului la educație și prevenirea abandonului școlar pentru 125 copii, elevi din ciclul primar și gimnazial din școlile comunei Rebricea, aflați în risc de sărăcie și excluziune socială (servicii furnizate în cadrul CISC Rebricea);
- Dezvoltarea de abilități de orientare în carieră pentru 126 de persoane în risc de sărăcie și excluziune socială, cu nivel educațional redus și mediu (ISCED 1, 2 si 3), măsuri de ocupare furnizate în cadrul CISC Rebricea.
DESCRIERE ACTIVITATE 3 (desfășurată de Partenerul 2 – Școala Gimnazială Nr. 1, sat Draxeni):
A3.”Oferirea de servicii de educație remedială pentru 125 de copii din familii defavorizate din satele comunei Rebricea” a fost practic un program remedial – un serviciu adus comunității ce a fost un adaos educațional de tip instituțional. Copiii au fost sprijiniţi în activităţi de recuperare şcolară şi ameliorare a dificultăţilor în învăţare.
Prin derularea acestei activități A3 s-a urmărit:
- asigurarea unui cadru securizat de petrecere a timpului liber;
- prevenirea neglijării copilului și a problemelor de adaptare școlară;
- creșterea gradului de accesibilitate pentru familiile care au dorit alternative mai bune pentru îngrijirea și educarea copiilor;
- sensibilizarea comunității față de problematica nevoii copilului de a fi asistat în a-și forma deprinderi dezirabile de petrecere a timpului liber, de a învăța, de a se comporta, de a socializa, de a accepta diversitatea;
- reducerea factorilor generatori de situații de risc;
- stimularea și dezvoltarea stimei de sine, a conștiinței propriei identități, a comunicării interpersonale și a relaționării.
Scopul activității A3:
Facilitarea accesului la educație și prevenirea abandonului școlar pentru un număr de 125 copii, elevi din ciclul primar și gimnazial din școlile comunei Rebricea, aflați în situații de risc de sărăcie și excluziune socială care nu beneficiau de suport și stimulare acasă.
Activitatea A3 a fost coordonată de partenerul Școala Gimnazială nr. 1 sat Draxeni și destinată elevilor, asigurându-le servicii de educație prin activități de sprijin, după programul
școlar obligatoriu. Serviciile de educație din cadrul acestei activități au fost de tip formal în beneficiul copiilor cu situații de repetenție, copii cu un număr mare de absențe, copii cu Cerințe Educaționale Speciale (CES). Componenta educațională a constat în livrarea unui pachet de servicii educaționale către copiii și părinții acestora din comunitatea Rebricea, în vederea facilitării accesului la educație și a reducerii părăsirii timpurii a școlii. Elevii selectați au luat parte la activități de recuperare a carențelor educaționale sau de consolidare a cunoștințelor dobândite la clasă (de tip Școală după școală).
Subactivităţi:
A3.1 Furnizarea de servicii de suport educațional pentru 125 de elevi din învățământul primar și gimnazial provenind din familii defavorizate și care au carențe educaționale.
Grupurile țintă de elevi au participat la activitățile menționate în 3 locații diferite, pentru a reduce riscul de propagare a COVID-19, respectiv în spații aparținând: Școlii Gimnaziale Draxeni, Clubului Copiilor Draxeni și CISC Rebricea.
Amplasamente:
- Centrul Integrat de Servicii Comunitare Rebricea – Str. Secundară, nr. 242, Rebricea, cod poştal 737458, judeţul Vaslui, România;
- Spații Școala Gimnazială nr. 1 Draxeni – Str. Principală, nr. 66, Rebricea, cod poştal 737455, judeţul Vaslui, România;
- Clubul Copiilor Draxeni – Str. Principală, nr. 175, Rebricea, cod poştal 737458, judeţul Vaslui, România.
Rezultate:
- 125 copii, elevi din ciclul primar și gimnazial din comuna Rebricea, aflați în risc de sărăcie și excluziune socială au beneficiat de servicii de educație remedială și prevenirea abandonului școlar.
- 125 de copii din învățământul primar și gimnazial aflați în risc de sărăcie și excluziune care nu beneficiau de suport și stimulare acasă, au participat la activități de recuperare a carențelor educaționale sau de consolidare a cunoștințelor dobândite la clasă (de tip Școală după școala), iar copiii de clasa a VIII-a au beneficiat de pregătire pentru Evaluarea Națională.
Membrii echipei de proiect, partener 2 – Școala Gimnazială Nr. 1, sat Draxeni:
Nume și prenume | Poziţia în proiect |
Maloș Adriana | Coordonator proiect partener (Școala Draxeni) |
Sminticiuc Aniela – Marilena | Coordonator Activități Educative Remediale (Școala Draxeni) |
Doroșincă Ioan | Cadru didactic 1 – ciclul gimnazial – Limba romană (Școala Draxeni) |
Stoleru Ramona – Elena | Cadru didactic 2 – ciclul gimnazial – Limba romană (Școala Draxeni) |
Popa Florin | Cadru didactic 3 – ciclul gimnazial – Matematică (Școala Draxeni) |
Matei Mihaela | Cadru didactic 4 – ciclul gimnazial – Matematică (Școala Draxeni) |
Popa Iulia | Cadru didactic 5 – ciclul primar (Școala Draxeni) |
Cârlescu Chițica | Cadru didactic 6 – ciclul primar (Școala Draxeni) |
Monitorizare:
Activitățile de monitorizare s-au realiza prin:
- documente de raportare ale profesorilor implicați în activitatea 3, ce se completau cu o frecvență lunară. Coordonatorul responsabil de activitățile remediale a fost persoana care a verificat livrabilele elaborate de către cadrele didactice, a oferit feedback și a asigurat îndeplinirea rezultatelor activității 3;
- rapoarte de monitorizare: expertul desemnat – coordonatorul activităților educative remediale a elaborat instrumente de monitorizare a activităților cadrelor didactice;
- cadrele didactice au pregătit lunar rapoarte de activitate, fișe de evaluare, teste pentru elevii selectați în proiect. Pentru fiecare activitate desfășurată de către cadrele didactice, coordonatorul de proiect și coordonatorul activităților educative remediale, au monitorizat și analizat și documentația elaborată de aceștia;
- vizite de monitorizare finalizate: pe perioada derulării activității 3, cei doi coordonatori au efectuat vizite de monitorizare și evaluare a activității cadrelor didactice. Toate documentele elaborate au fost verificate și avizate de către managerul de proiect.
Durata proiectului:
Martie 2021 – decembrie 2023.